באילו מדינות מכירים בביטקויין באופן רישמי ואיך זה השפיע על הכלכלה?

תוכן עניינים

מה זה ביטקוין

ביטקוין הוא מטבע דיגיטלי המשתמש בטכנולוגיית peer-to-peer כדי להקל על תשלומים מיידיים. כיום היא המטבע הקריפטו הפופולרי והגדול בעולם עם שווי שוק של למעלה מ -160 מיליארד דולר.

הביטקוין נוצר בשנת 2009 על ידי מתכנת מחשבים (או קבוצת מתכנתים) אנונימיים בשם Satoshi Nakamoto, שדמיין אותו כמטבע עולמי שיכול לשמש אנשים בכל רחבי העולם.

מלבד השימוש בו במסחר, הביטקוין הפך להשקעה עבור חלק ודרך להביע התנגדות פוליטית. יש גם כמה ממשלות מדינה שהוציאו גרסאות משלהן לביטקוין, כגון Tuvalu's Tuvalcoin שהושק בשנת 2016.

המערכת היא עמית לעמית, כלומר אין מאגר מרכזי; עסקאות מתקיימות בין משתמשים ישירות. עסקאות אלה מזהות ורושמות בעלות על כל סכום כסף. לאחר שנרשמה, לא ניתן לשנות את העסקה רטרואקטיבית ללא שינוי של כל החסימות הבאות ולבטל את כל העסקאות הבאות. ניתן לראות בביטקוין גם סוג של מזומנים דיגיטליים. היא אינה מנוהלת על ידי אף רשות מרכזית, מה שהופך אותה לחסינה תיאורטית מפני התערבות ממשלתית או מניפולציה.

באיזה מדינות מכירים בביטקוין במטבע לגיטימי

יש קומץ מדינות שהכירו רשמית בביטקוין כמטבע לגיטימי. מדינות אלה כוללות: אפגניסטן, אוסטרליה, בלארוס, בוליביה, קנדה, סין, קולומביה, קפריסין, צ'כיה, דנמרק.

הראשונה מהן שהשתמשה בביטקוין הייתה יפן באפריל 2009.

ומנגד ישנם מדינות מסוימות כמו ארצות הברית עדיין אינן מכירות בביטקוין כמכרז חוקי אך מותר להשתמש במטבע מתוך המדינה באופן חופשי כבר למעלה משנתיים ללא הגבלה רבה.

איך הביטקוין שינה את הכלכלה

זה נושא שנמצא בחדשות כבר זמן מה, אבל מה זה באמת אומר לכלכלה?

הביטקוין נוצר ע”י אלגוריתם והוא אינו מבוקר ע”י שום ממשלה ועל כן האופציות למסחר בו גדולות יותר, עם פחות עמלות, מיסים והגבלות.

הביטקוין הוא גרסה מבוזרת, עמית לעמית של מזומנים אלקטרוניים המאפשרת לשלוח תשלומים מקוונים ישירות מצד אחד למשנהו מבלי לעבור דרך מוסד פיננסי. בנוסף הביטקוין נקרא "זהב דיגיטלי" מכיוון שהוא כה נדיר ויקר.

מטבע דיגיטלי זה שינה את הכלכלה בכך שהוא מאפשר למשתמשים לעקוף בנקים ומוסדות פיננסיים מסורתיים, מה שהקל על הצרכנים לרכוש סחורות ושירותים באינטרנט או להעביר כסף לחו"ל בפחות עמלות מאשר שיטות בנקאיות מסורתיות.

המוניטין של ביטקוין בשנים האחרונות נפגע מהקשר שלו עם פעילויות אסורות. עם זאת, המטבע אינו משמש רק למטרה זו. הוא משמש גם כמטבע במדינות רבות לביצוע עסקאות יומיומיות. המטבע עבר שינויים אדירים במהלך ההיסטוריה שלו, ושינה את מושג הכסף לחלוטין. עם שינוי זה, הייתה לו השפעה על הכלכלה בדרכים שונות.

רוצים לקוראעוד על עולם ההשקעות? >> TO-SAPORTA

אהבתם את התוכן? בטוח תאהבו גם את זה:

עסקים כלכלה

קופה רושמת לעסקים

אין מקום להתפשרות כבר במאה ה-19, עם המהפכה התעשייתית הבינו בעלי העסקים כי כאשר מדובר בכסף שלהם לא ניתן להתפשר. מאז ועד היום, אמנם הרבה

עברו לכתבה >>
Cyber security threat. Young woman using computer and coding. Internet and network security. Cyber
עסקים כלכלה

איומי סייבר לאתרי אינטרנט

מה זה איומי סייבר?  איומי סייבר הם נושא רציני שנמצא במגמת עלייה בשנים האחרונות. מתקפות הסייבר הפכו מתוחכמות ונפוצות יותר, ללא סימן להפסקה.  איומי סייבר

עברו לכתבה >>

תגובות:

אנחנו גם ברשתות החברתיות :)

קטגוריות באתר:

הרשמה לדיוור!

חברות בניוזלטר שלנו תשאיר אתכם תמיד מחוברים!

דילוג לתוכן