איך יודעים שהגיע הזמן לקנות בית חדש?

תוכן עניינים

לא פשוט להחליט לקנות בית אחר ולעבור דירה, בין אם אתם שוקלים לעבור באותו אזור מגורים, או לאזור אחר ברחבי הארץ, אתם צריכים לקחת בחשבון המון גורמים, לשקול סדרי עדיפויות ולבצע התאמת ציפיות בין כל בני המשפחה.

לפני שאתם מגיעים להחלטה, עליכם לבחון לעומק את כל ההיבטים הכלכליים של מעבר אפשרי: לבדוק איך אתם גוררים או ממחזרים את המשכנתא, לברר האם מכירה תגרור תשלום היטל השבחה ובאיזה גובה – אם אתם לא מסכימים עם הסכום אתם יכולים לערער, אבל שימו לב שתצטרכו להמתין לקבלת הכרעות שמאי מכריע – לתכנן תקציב ולבדוק כיצד יושפע מהשינוי שתבצעו.

לא בטוחים שזה הזמן להיכנס לכל זה? כדי לעזור, אספנו לכם את כל הסיבות הנפוצות, לכך שאנשים קונים בתים חדשים ועוזבים למקומות אחרים.

צריכים יותר מקום

בדרך כלל, הדירה הראשונה שקונים לא מאוד גדולה, ואמורה להספיק לזוג או לזוג עם תינוק. אם אתם מרגישים שהנכס שלכם כבר לא מספיק לגודל המשפחה שלכם, או לגודל המתוכנן או הצפוי שלה, אתם צריכים לשקול מעבר לנכס מתאים יותר.

מחפשים שדרוג

ההחלטה אם לשפר את הנכס על ידי עיצוב חדש או שיפוץ, או לעבור לדירה אחרת, יכולה להיות קשה. הרבה פעמים אנשים פשוט רוצים לעבור לבית יפה, איכותי או נחשק יותר וזה טבעי, אבל לא צריך לעשות את זה בכל מחיר.

רוצים שינוי בנוף או בסגנון חיים

לפעמים מעבר הוא אפשרות להתחלה חדשה לגמרי. בין אם אתם רוצים לעבור מהאורות הבוהקים של העיר לאזור כפרי ושלו, או להיפך, מעבר כזה עשוי להיות מרגש ומרתק. אם תמיד חלמתם לבנות בית משלכם מהיסוד, אתם יכולים לחפש מגרש באמצעות מכרזי מקרקעין רשות מקרקעי ישראל ולתכנן דף חדש לחלוטין. אם אתם מוצאים את הנכס הנכון, בזמן הנכון ובמחיר טוב, זה הזמן לבנות את בית החלומות שלכם, בהתאם לצרכים ולטעם האישי שלכם.

מתחילים עבודה חדשה    

עבודה חדשה היא טריגר נפות למעבר לאזור אחר. גם אם העבודה לא נמצאת בקצה השני של המדינה, קשה להישאר באותה דירה כאשר פתאום אתם צריכים להתמודד עם יותר נסיעות ופקקים. אם אתם מסתמכים על תחבורה ציבורית, אתם עלולים לגלות שמהדירה הנוכחית לא פשוט או אפילו בלתי אפשרי להגיע לעבודה החדשה.

נשארים בלי הילדים

אנשים שנותרים עם קן ריק, לאחר שהילדים כולם גדלו ועזבו את בית המשפחה, בוחרים במקרים רבים לעבור לבית קטן יותר, פשוט מכיוון שהם כבר לא צריכים את כל השטח.

מתגרשים או נפרדים

עד כה דיברנו בעיקר על תרחישים משמחים, אבל אין מה לעשות, לפעמים מעבר מתרחש גם במקרים מצערים. בעת גירושים, בדרך כלל רק אחד או אחת מבני הזוג עוזבים את הבית וצריכים לקנות או לשכור נכס חדש. לפעמים, שניהם בוחרים לעזוב ולצאת לדרך חדשה.

שואפים לבקר את המשפחה לעתים קרובות יותר

עבור אנשים רבים, חיים בקרבה גבוהה למשפחתם חשובים מאוד, ויכולה להיות סיבה מרכזית ברצון לעבור. מכיוון שהתא המשפחתי מתפרש על פני מספר דורות, ההורים רוצים להיות קרובים יותר לילדיהם, וסבים וסבתות מעדיפים לגור קרוב יותר לילדיהם ולנכדיהם.

דואגים לחינוך של הילדים

יותר ויותר אנשים עוברים דירה לערים ואזורים, בהם ילדיהם ילמדו במוסדות חינוך טובים יותר. רמת החינוך מושפעת גם מטיב השכונה, אירועים קהילתיים, קיום של מתנ"ס או מרכז פעילות אחר וכו'.

לא עומדים בעלויות

שינוי בהכנסה או צורך לחסוך כסף, מובילים אנשים לעבור לאזור בו העלויות השוטפות של הבית או הדירה נמוכות יותר. החל ממחיר הבית עצמו ועד שכר דירה או חשבונות, הוצאות הבעלות והניהול של הבית עלולות לגרום לרבים לשקול מעבר.

מגיבים לשינויים בסביבה

מאז המעבר לביתכם הנוכחי, ייתכן שהשכונה התדרדרה באופן משמעותי מבחינה כלכלית, חברתית או פיזיו. אם ככה, אולי תעדיפו לעבור למקום בו תרגישו הרבה יותר בנוח בסביבתכם.

לא רוצים לפספס הזדמנות

לפעמים, הכל עניין של טיימינג. כמובן שזה לא יכול להיות השיקול היחידי, אבל אם יש הזדמנות מעבר שאתם מפחדים שתתחרטו אם לא תנצלו, שווה לפחות לשקול אותה. אל תפסידו את ההזדמנות לעבור לבית שאתם רוצים בגלל המתנה ארוכה מדי.

אהבתם את התוכן? בטוח תאהבו גם את זה:

Foreman and construction worker working on scaffolding in construction site
פרויקטים ונדלן

מה כוללת עבודה בגובה?

עבודה בגובה מוגדרת ככל פעילות שאדם נדרש או מורשה לעשות במבנה בגובה של ארבעה מטרים ומעלה מעל פני הקרקע. עבודה בגובה כוללת בין היתר: –

עברו לכתבה >>
פרויקטים ונדלן

הרמת תכולה עם מנוף

הרמת תכולה עם מנוף – איך זה עובד? מגוון המנופים הקיימים כיום, משמשים בעלי מקצוע ואנשים רבים להמון צרכים שונים, וניכר כי כל מנוף מומחה

עברו לכתבה >>

תגובות:

אנחנו גם ברשתות החברתיות :)

קטגוריות באתר:

פרויקטים ונדלן

הרמת תכולה עם מנוף

הרמת תכולה עם מנוף – איך זה עובד? מגוון המנופים הקיימים כיום, משמשים בעלי מקצוע ואנשים רבים להמון צרכים שונים, וניכר כי כל מנוף מומחה

קרא עוד >>
פרויקטים ונדלן

תקנות בטיחות לעבודות עם מנוף

האם תקנות הבטיחות קבועות בחוק? במספר רב של עבודות מנוף בגובה, קיימים תקנות בטיחות לעבודה בגובה שהינן מחייבות על פי חוק ועלולות להביא את העוברים

קרא עוד >>
הרשמה לדיוור!

חברות בניוזלטר שלנו תשאיר אתכם תמיד מחוברים!

דילוג לתוכן