עיצוב דירות היא משימה לא פשוטה – כיצד ניתן להתכונן?

תוכן עניינים

בין אם החלטת לערוך שיפוץ מקיף בכל הבית, או אם מדובר בעיצוב מחדש של חדר השינה בדירה השכורה – תהליך העיצוב דורש קשב רב ומגוון פעולות מקדימות. את המדריך הזה כתבנו במיוחד בשבילך ובו ניתן למצוא את כל התשובות לשאלות שמציפות אותך לקראת עיצוב הדירה. 

עיצוב דירות ושיפוץ הבית – זה לא חייב להיות סיוט

לעתים קרובות כניסה לתהליך העיצוב יכולה להיות מלווה בלא מעט חששות. עם זאת, עם מחשבה מקדימה והכרות בסיסית עם עקרונות העיצוב, יהיה באפשרותך לתכנן דירה מעוצבת שתתאים בדיוק לאופי שלך. עם הסיוע הנכון, ייתכן מאוד שהתהליך עשוי אפילו להיות מהנה ומרגש.

עושים סדר בראש – מה כולל תהליך עיצוב דירה?

  • תכנון תקציב: בהתאמה לכל כיס, לוקחים בחשבון את הרהיטים בהם מעוניינים ולא שוכחים להכניס את העלויות הקטנות כמו רכישת פחי צבע, כלי עבודה במידת הצורך ועוד.
  • הרכבת לוח השראה: פינטרסט ואינסטגרם הן החברות הכי טובות של הדירה שלך בשלב הזה. הרכבת לוח השראה עקבי יעזור לך לסדר את הראש ולהבין מהי התוצאה הרצויה.
  • מדידות: להשקיע במדידות מדויקות ככל הניתן בעזרת מטר או מודד לייזר. לא לדלג על נישות או לספור מרצפות – ריהוט יכול להפוך לא רלוונטי ברגע עם הפרש של שני ס"מ בלבד.
  • השוואת מחירים: בתהליך העיצוב ניחשף למגוון רחב במיוחד של אפשרויות, שווה לנצל את ההיצע הגדול ולבחון היכן משתלם לרכוש פריטים שונים.
  • לקרוא את האותיות הקטנות: בתהליך העיצוב לוקחים חלק בעלי מקצוע שונים. מול כל אדם ממנו הזמנת עבודה מומלץ לחתום על חוזה ולהסדיר את שלל ההיבטים בכל עבודה.

מדירת הקבלן ועד הפנטהאוז היוקרתי – לדעת הכל על עיצוב הדירה

עיצוב דירות הוא תחום שמהווה עולם שלם בפני עצמו ונוגע בכל סגנון קיים. אז בין אם מדובר בעיצוב דירות יוקרה, דירה שכורה וקטנה במיוחד או פנטהאוז בקומה גבוהה שמשקיף על הים – עיצוב טוב הוא עיצוב שעובד. אלו כמה כללי אצבע שיכולים להתווסף לארגז הכלים שלך ולהיות לך לעזר בכל מקום ובכל זמן:

פרופורציות בעיצוב דירה

אנו חשים מידות ופרופורציות גם מבלי להיות מודעים לכך ויש לתחושות הללו השפעה משמעותית על איכות חיינו. לכן, בתהליך עיצוב בו כל חלל מקבל את תשומת הלב הייחודית לו, חשוב תמיד לחשוב על התמונה הגדולה. כך, נרכיב מארג מעוצב שעובד. איך עושים את זה? שמים לב למיקום הרהיטים והממדים שהם תופסים בכל חדר ומאזנים היכן שצריך.

התאמה לצרכים

כפי שנאמר – עיצוב טוב הוא עיצוב שעובד בשבילך. תכנון ועיצוב דירות לפי צרכי המשתמש הוא עיקרון שאין שני לו. בכל פינה בבית ובכל רהיט שנרכוש או נתאים בנגרות אישית, איכות והתאמה לשימוש ולאדם עומדת בראש. 

להשאיר תקציב לגימור ברמה גבוהה

ניתן להשקיע תקציב רב בעיצוב שנראה טוב על הנייר, אך מבוצע בשטח באופן רשלני שפוגם בתוצאה הסופית ומותיר אותנו עם טעם רע. לכן, בכל פרויקט של עיצוב דירות, מומלץ לקחת בחשבון את עבודות הגמר ואיש המקצוע שיבצע אותן. 

לצאת מהקופסא

השבלונה המוכרת של סלון שני חלקים, פינת אוכל לשישה ושידות קריאה מכל צד של המיטה יכולה לחכות רגע אחד, לפני שהיא קופצת הישר אל תוך העיצוב המתוכנן. בכל פעם שניגשים לפרויקט של עיצוב דירות, יש לגשת מחדש לכל חלל. זה לא אומר שצריך לשבור את כל הכללים ולהמציא את הגלגל מחדש, רק לתת ליצירתיות לקחת את המושכות לרגע.

אהבתם את התוכן? בטוח תאהבו גם את זה:

הכל לבית

מאוורר תקרה למטבח

מאווררי תקרה הם תוספת נהדרת לכל מטבח. הם יכולים לעזור לשמור על זרימת האוויר ולספק סביבה קרירה ונוחה לבישול ואירוח. בנוסף לנוחות שהם מספקים, מאווררי

עברו לכתבה >>

תגובות:

אנחנו גם ברשתות החברתיות :)

קטגוריות באתר:

פרויקטים ונדלן

הרמת תכולה עם מנוף

הרמת תכולה עם מנוף – איך זה עובד? מגוון המנופים הקיימים כיום, משמשים בעלי מקצוע ואנשים רבים להמון צרכים שונים, וניכר כי כל מנוף מומחה

קרא עוד >>
הרשמה לדיוור!

חברות בניוזלטר שלנו תשאיר אתכם תמיד מחוברים!

דילוג לתוכן