כל מה שאתם צריכים לדעת על זכויותכם לייעוץ משפטי

תוכן עניינים

אנשים רבים אשר נתקלים בבעיה משפטית כלשהי נדרשים בסיוע של עורך דין. תעריפי הגבייה של עורכי דין הם לרוב גבוהים ולא נגישים לכל כיס. על מנת לפתור את הבעיה הכלכלית עבור אנשים מעוטי יכולת אשר רוצים וזקוקים לייעוץ משפטי, ישנם חוקים אשר מעניקים להם זכות לכך. במאמר זה נסקור זכויות אלו ולמי הן מגיעות.

ייעוץ משפטי

ייעוץ משפטי הינו עזרה משפטית הניתנת על ידי עורכי דין מוסמכים. במסגרת הייעוץ, עורך הדין לומד את המקרה ומייעץ מה לדעתו הגישה הטובה ביותר שיש לנקוט על מנת למקסם את התוצאה המשפטית של הלקוח. כל אדם בבית משפט זכאי להיוועץ בעורך דין ולקבל ייעוץ משפטי במשפט.

מי זכאי לייעוץ בחינם

כאמור לעיל, הייעוץ המשפטי אינו זול לרוב ועל כן אינו נגיש לאנשים מעוטי יכולת. במדינת ישראל ישנו חוק הנותן זכות לאנשים שעל פי החוק מוגדרים כבעלי קושי כלכלי, לקבל ייעוץ משפטי חינם על חשבון המדינה. הקריטריונים לקבלת הטבה זו הינם שנושא הייעוץ אכן ניתן לייעוץ, המבקש עומד בתנאים כלכליים לקבלת סיוע, ישנו סיכוי לזכות במשפט.

התנאים הכלכליים לקבלת סיוע משפטי מורכבים מתנאי על הרכוש ותנאי על ההכנסה. התנאי על הרכוש הינו ששווי הרכוש הניתן לשימוש בבעלות מגיש הבקשה אינו עולה על פי 3 מהשכר הממוצע במשק. תנאי ההכנסה הינו שבמשפחה של עד 3 נפשות, גובה הכנסתה בברוטו הוא פחות מכ-67% מהשכר הממוצע במשק ולכל אדם נוסף עוד 6%.

תחומי סיוע

לזכאים לכך, ניתן לקבל סיוע משפטי במגוון רחב של תחומים משפטיים שונים. במסגרת הסיוע ניתנת הדרכה כיצד להתנהל היטב במהלך ההליך המשפטי. תעסוקה, אלימות במשפחה, הוצאה לפועל, ענייני משפחה ועוד הינם חלק מסוגי הסיוע הניתנים במסגרת בתי המשפט האזרחיים. בנוסף, ניתן לקבל ייצוג בבתי דין לעבודה, בתי משפט ובתי דין דתיים.

לסיכום

לסיכום, הזכות לקבלת סיוע משפטי עבור אנשים מעוטי יכולת הינה זכות חשובה ביותר המאפשרת שוויון זכויות בפני החוק. במאמר זה סקרנו מי זכאי לסיוע זה ובאיזה מקרים הסיוע מוענק.

אהבתם את התוכן? בטוח תאהבו גם את זה:

משפט

המרת כתב אישום בקנס מנהלי

חוק העבירות המנהליות מאפשר הטלת קנס מנהלי בגין עבירות שנחשבות ״קלות״, וזאת במקום הגשת כתב אישום פלילי. המחוקק רואה בסוג העבירות המנויות בחוק העבירות המנהליות

עברו לכתבה >>

תגובות:

אנחנו גם ברשתות החברתיות :)

קטגוריות באתר:

משפט

המרת כתב אישום בקנס מנהלי

חוק העבירות המנהליות מאפשר הטלת קנס מנהלי בגין עבירות שנחשבות ״קלות״, וזאת במקום הגשת כתב אישום פלילי. המחוקק רואה בסוג העבירות המנויות בחוק העבירות המנהליות

קרא עוד >>
רשלנות רפואית
משפט

המדריך לרשלנות רפואית

קבלתם טיפול רפואי שגוי? יכול להיות שמגיע לכם פיצויים.  במדריך הבא נקיף את כל מה שכדאי לדעת על רשלנות רפואית – החל ממשמעותה על פי

קרא עוד >>
הרשמה לדיוור!

חברות בניוזלטר שלנו תשאיר אתכם תמיד מחוברים!

דילוג לתוכן