למה כדאי ללמוד אבטחת מידע?

תוכן עניינים

תחום אבטחת המידע התפתח במידה ניכרת בשנים האחרונות. העובדה שמדובר בענף יחסית חדש הופכת אותו למרגש, אבל זו ממש לא הסיבה היחידה ללמוד ולהתמחות באבטחת מידע. קבלו שש סיבות להתמקד בתחום הזה, ולשאוף להתברג אליו מבחינה מקצועית.

יש ביקוש גבוה מאוד למאבטחי מידע

הצורך במומחי אבטחת מידע צפוי לצמוח ב-26% עד שנת 2026, כך על פי מחקר של משרד העבודה האמריקאי. הנתון הזה גבוה בהרבה, לעומת תחומים אחרים בארה"ב, והמצב בארץ לא שונה בהרבה, כך שהתחום בהחלט צפוי להמשיך לגדול.

זה אומר שיחסית קל למצוא חברת אבטחת מידע טובה ומבטיחה לעבוד בה, ושאפשרויות הקידום בתחום רבות ומגוונות. הביקוש הגבוה קיים, בין השאר, בגלל שמרבית החברות משתמשות כיום בתהליכי אוטומציה. רוב המידע והנתונים מאוחסנים ברשת, ולכך יש קשר ישיר עם העלייה בכמות התקפות הסייבר.

פרצות אבטחת נתונים משמעותיות שהתרחשו בשנים האחרונות, הוכיחו בדיוק כמה התקפות סייבר עלולות לפגוע בחברות. לכן, כולם כיום מבינים כי עדיף להם להשקיע בהעסקת עובדי אבטחת מידע, על פני התמודדות עם פריצות אבטחה.

תפקידים חדשים נוצרים כל הזמן

לא רק מספר המשרות בתחום עולה, גם הכמות של סוגי המשרות השונים. בעבר, במרבית החברות עובדי אבטחת המידע היו משולבים במחלקת ה-IT, ולקחו חלק במשימות ובאחריות שלה. זה כבר לא המצב, ובימינו יש מחלקות נפרדות לאבטחת מידע, אם כי הן ממשיכות לעבוד בצמוד לצוותי ה-IT.

מכיוון שאבטחת מידע הפכה לתחום בפני עצמה, באופן טבעי, נוצרו תפקידים חדשים והתפתחו צרכים חדשים. אנשי אבטחת מידע יכולים להתמחות בשלל נושאים, כולל תכנות, ניתוח, ניהול סיכונים וכו'.

זוהי עבודה מרתקת

אם יש דבר אחד עקבי בתחום, זה השינוי הבלתי פוסק. בתעשייה זו דברים מתפתחים כל הזמן, וכתוצאה מכך ימות העבודה מגוונים ומעניינים. אם אתם רוצים ללמוד ולעסוק בתחום, אתם צריכים להתחייב ללמידה מתמדת. 

קצב השינויים בתחום דורש מסירות, הרבה בגלל שהאקרים תמיד מחפשים דרכים חדשות לגנוב מידע. מומחי אבטחת מידע צריכים להיות מוכנים למנוע התקפות, עוד לפני שהן מתרחשות. 

זהו תחום בו מתקדמים רק אנשים, אשר מראים נכונות ללמוד בלי סוף, וגם כישורי חשיבה מקוריים נדרשים, אולי אפילו יותר מאשר כישורים טכניים.

מאבטחי מידע פותרים חידות טכניות מורכבות

העבודה בתחום דורשת מחשבה מהירה, ומציבה אתגרים חדשים מדי יום. מומחים רבים בתחום מסתכלי על עבודתם, בתור פתרון חידות מסובכות בעולמות הטכניים. 

אתם צריכים להבין בעצמכם איך לפרוץ למערכת, כיצד להגן עליה מפני התקפות שונות ולהפוך אותה לבטוחה יותר לשימוש. כלומר, אבטחת מידע היא חידה בעלת שני צדדים – מצד אחד אתם צריכים לחשוב כמו האקרים, ומנגד לתפקד בתור מאבטחים.

המשכורות בתחום גבוהות מאוד

כאשר חושבים על הסבה מקצועית להייטק המשכורות מהוות שיקול עיקרי. ובכן, לימודים בתחום אבטחת המידע יכולים להשתלם יותר מהתמחות ברוב התחומים האחרים. התקפות סייבר עולות לעסקים כל כך הרבה כסף, שהם מעדיפים לשלם למומחים הרבה מאוד בשביל למנוע אותן.

אלה התפקידים בעלי השכר הגבוה ביותר: מנהל אבטחת מידע בכיר, מהנדס ענן, מנהל אבטחת מידע, ארכיטקט אבטחה, מפקח אבטחת מידע, מהנדס אבטחת רשתות, טסטר.

אתם יכולים לצאת גיבורים גדולים

המטרה של אבטחת מידע היא להגן על חברות ועסקים מבין איומים פוטנציאליים, כך שהעבודה בתחום תמיד חשובה וקריטית. עם זאת, עובדים אשר מונעים התקפה משמעותית או מתפקדים במהירות ובחוכמה כאשר התקפה מתרחשת, עשויים להרגיש כי עבודתם מתגמלת ומרגשת, וכי היא תורמת רבות למסלול הקריירה שלהם.

אפילו אם עבודתם עוברת קצת מתחת לרדאר, ולא כולם יודעים שממש הצילה אותם, הם בעצמם נהנים מהידיעה שסיפקו סיוע משמעותי

לסיכום

יש הרבה סיבות ללמוד אבטחת מידע. העבודה בתחום מרגשת, מבוקשת ובצידה שכר רב, הן כספי והן מבחינת העשרה אישית, התפתחות וקידום. העבודה בתור מאבטחי מידע לא מפסיקה להפעיל את הראש, וכאמור היא ממש לא מוגבלת למומחיות אחת. כמו בכל תחום גדול שעומד בפני עצמו, גם תחום אבטחת המידע הוא למעשה מטריה של תתי תחומים. כל מה שאתם צריכים זה להביט בצמיחה ובהתרחבות של הענף, לבחור את ההתמחות שמתאימה לכם ומעניינת אתכם, ולהתכונן לעבודה קשה אך מתגמלת..

אהבתם את התוכן? בטוח תאהבו גם את זה:

תגובות:

אנחנו גם ברשתות החברתיות :)

קטגוריות באתר:

לימודים וקריירה

מדריך מקיף לקורסי דרופשיפינג

מה זה דרופשיפינג? לפני שנעמיק בפרטים הספציפיים של קורס דרופשיפינג, חיוני להבין מה זה דרופשיפינג. Dropshipping היא שיטת מימוש קמעונאית שבה חנות לא שומרת את

קרא עוד >>
הרשמה לדיוור!

חברות בניוזלטר שלנו תשאיר אתכם תמיד מחוברים!

דילוג לתוכן