למה לשקול קריירה באבטחת סייבר?

תוכן עניינים

אתם לא צריכים להיות מומחי סייבר, כדי להבין שזהו תחום שמתפתח כל הזמן ולא מתכוון לעצור. אבטחת מידע נעשתה קריטית ואינטגרלית עבור כל עסק מודרני. פריצה אחר פריצה מופיעות בכותרות הראשיות של החדשות, וברור לכולם כי ארגונים חייבים עוד אנשי מקצוע שיוכלו לעזור להם להתגונן ולהתמודד.

כיום, בכל תפקיד טכנולוגי יש פן של אבטחת מידע וסייבר בעל נפח כזה או אחר. לכן, התמקדות באבטחה בתור מקצוע תפתח בפניכם עולם שלם של אפשרויות. החל באבטחת תהליכים, דרך הערכת סיכונים ועד אבטחת אפליקציות, נדמה כי יש כמות של משרות בתחום, לפחות כמו מספר שורות הקוד שרצות בדפדפן שלכם.

אלה הסיבות לשקול קריירה באבטחת מידע:

צמיחה בלתי מוגבלת

זה נכון להרבה תחומי בתעשיית ההייטק, אך בתחום הסייבר הלמידה אף פעם לא פוסקת. זה אומר שתמיד תרגישו מאותגרים ותוכלו להתקדם. בתחילת דרכו של הענף, כל העובדים קיבלו את אותם תחומי אחריות, אך ככל שהוא התפתח נעשה ברור כי בעצם הוא צריך להכיל כמה וכמה התמחויות נפרדות. 

יש המון אפשרויות בחוץ, שממתינות לאנשים מוכשרים שיתפסו אותן. לא משנה אם אתם שואפים להתקדם לתפקידי הנהלה בכירים, או לעבור תמיד עם הטכנולוגיות הכי חדשות, הדבר היחיד שימנע זאת מכם הוא התשוקה ללמוד.

משרות מאוד מגוונות

הצמיחה עליה דיברנו משפיעה ישירות גם על היצע המשרות, ומאפשרת פתיחה של משרות מסוגים שונים. עובדים באבטחת סייבר מתעסקים עם שלל טכנולוגיות, כלים ופתרונות. למעשה, כל דבר שפועל באמצעות אפסים ואחדות, מכיל גם רכיב של אבטחה. אם תחפשו הייטק דרושים באתרים ייעודיים או בלינקדין, תמצאו משרות בתחום בלי מאמץ ותוכלו לעבור עם המערכות המתקדמות ביותר. מה שבטוח, משעמם לא יהיה לכם.

למגוון הזה יתרון נוסף: מכיוון שיש כל מיני כישורים שיכולים לעזור בהתמודדות עם אתגרי האבטחה המודרניים, מגיעים לתחום אנשים מרקעים שונים. יותר מזה, ככל שקורות החיים שלכם יותר מגוונים, כך יש לכם סיכוי להיות טובים יותר בתור עובדי סייבר.

אוהבים לפתור חידות? זה התחום הנכון עבורכם

כאשר מצרפים את ההתקדמות המהירה של טכנולוגיה על כל סוגיה, ואת המגוון הטמון בתחום הסייבר, מתחילים להבין כמה כולו בעצם עוסק בפתרון חידות ובעיות. כמובן שיש גם כלים ועקרונות ברורים שכבר הוכחו בעבר, אבל הטקטיקות יכולות להשתנות על בסיס יומי. לכן, תמיד תהיה חידה חדשה שצריך לפתור, וזה אתגר נפלא.

עם כל גל חדש של התפתחות, נוצרים סיכונים חדשנים. זהו תפקידם את מומחי האבטחה לזהות, להבין ולהתמודד איתם. לדוגמה, יש הבדל עצום בין איתור פתרונות עבור אתר שפועל בענן, לבין הגנה על נתונים שמכיל קוצב לב, אשר מושתל בליבו של אדם מבוגר. כל סיטואציה היא חידה מורכבת וייחודית בפני עצמה, אז תמיד תהיה לכם הזדמנות לצאת גדולים.

זו עבודה עם השפעה אמיתית

לא סתם נתנו לכם את הדוגמה האחרונה, לגבי קוצב הלב. רק לאחרונה עלתה לכותרות בארצות הברית פרצת אבטחה משמעותית בחברה שמייצרת מכשירים כאלה, אשר פגעה ב-145 מיליון בני אדם. אנחנו מספרים לכם את זה, על מנת שתבינו כי אבטחת מידע היא תחום חשוב. יש לו השפעות מעבר לעולם הדיגיטלית, ישירות על העולם המוחשי.

זה אולי מפחיד קצת, אבל גם מאוד מרגש ומעניק מוטיבציה. אם אתם רוצים לעסוק בנושאים טכנולוגיים בעלי השפעה אמיתית על העולם, אין תחום יותר מתאים מזה.

למה לא לבחור בתחום?

עד כה הסברנו לכם למה כדאי לעבוד באבטחת סייבר, וכעת נציג גם את הצד השני. אנחנו בהחלט חושבים שמדובר בתעסוקה מלהיבה ומעניינת, אבל היא ממש לא מתאימה לכולם. אם אתם מתקשים להתמודד עם שינויים ועם קצב מהיר, יכול להיות שמהר מאוד תלכו לאיבוד, גם אם אתם כן מספיק מוכשרים כדי למלא את התפקיד.

מצד שני, תמיד אפשר לנסות. אם אתם חושבים שיש לכם סיכוי להיטמע ולהצליח, תעשו כל מאמץ להתברג בתחום. לא מדובר בחתונה קתולית, וכמובן שתוכלו לשנות את דעתכם בהמשך. יותר מזה, ניסיון באבטחת מידע יכול להיות רלבנטי למשרות רבות בתחומים אחרים, כך שאתם לא יכולים לדעת לאן משרה התחלתית תוביל אתכם ואת הקריירה שלכם.

אהבתם את התוכן? בטוח תאהבו גם את זה:

לימודים וקריירה

למה כדאי ללמוד אבטחת מידע?

תחום אבטחת המידע התפתח במידה ניכרת בשנים האחרונות. העובדה שמדובר בענף יחסית חדש הופכת אותו למרגש, אבל זו ממש לא הסיבה היחידה ללמוד ולהתמחות באבטחת

עברו לכתבה >>

תגובות:

אנחנו גם ברשתות החברתיות :)

קטגוריות באתר:

לימודים וקריירה

למה כדאי ללמוד אבטחת מידע?

תחום אבטחת המידע התפתח במידה ניכרת בשנים האחרונות. העובדה שמדובר בענף יחסית חדש הופכת אותו למרגש, אבל זו ממש לא הסיבה היחידה ללמוד ולהתמחות באבטחת

קרא עוד >>
לימודים וקריירה

מדריך מקיף לקורסי דרופשיפינג

מה זה דרופשיפינג? לפני שנעמיק בפרטים הספציפיים של קורס דרופשיפינג, חיוני להבין מה זה דרופשיפינג. Dropshipping היא שיטת מימוש קמעונאית שבה חנות לא שומרת את

קרא עוד >>
הרשמה לדיוור!

חברות בניוזלטר שלנו תשאיר אתכם תמיד מחוברים!

דילוג לתוכן