איך להעסיק ילדים בזמן הנסיעה זו שאלה שכל הורה שואל את עצמו לפחות פעם אחת, הנה התשובה שתרצו לקרוא:

תוכן עניינים

איך זה לנסוע עם ילדים קטנים ברכב

התניידות עם ילדים קטנים יכולה להיות משימה לא פשוטה – בגיל מסוים הם הופכים לפצצות אנרגיה שקשה להעסיק במקרה הטוב ובמקרה הרע פשוט שונאים את הנסיעות ברכב. רגע לפני שאתם מתייאשים ולא יוצאים מהבית עד שהם יגיעו לגיל 18 יש אור בקצה המנהרה.

צריך להבין שהדבר הכי חשוב ובראש סדר העדיפויות בזמן הנהיגה הוא הבטיחות בדרכים – הביטחון שלכם ושל ילדיכם חשוב מכל רצון להפוך נסיעה למהנה וכיפית ולכן, חשוב להבין שהסחות דעת בזמן הנהיגה הן לנהג והן ליושב לידו יכולים להיות מסוכנים מאוד.
המצב האידיאלי הוא שהילדים עסוקים בזמן הנסיעה ולא מפריעים להורים להתרכז בכביש מצד אחד ומצד שני התעסוקה שלהם לא דורשת מההורים תשומת לב.

אז מה הם הדרכים הטובות ביותר להעסיק ילדים קטנים?

דרך ראשונה | קריאת ספרים

כולנו יודעים את החשיבות של קריאת ספרים להתפתחות האדם, במיוחד בגילאים הצעירים שכוח ההרגלים שנוצרים ישפיעו על כל שארית החיים. את הפעולה של קריאת ספרים יש לעודד ולתרגל באופן יום יומי עם הילדים בשנים הראשונות לחייהם.

אז ספרים לא מספקים רק הרגלים נכונים ומעניקים ידע אלא מאפשרים לילדים לפתח את הדימיון שלהם, בשונה מטלויזיה או סדרות שלא משאירים למוח מקום לדימיון כלל כאשר מעבר לטקסט משולב לנו גם שמע ותמונה, ספרים נותנים לנו את הכוח לדמיין ולהפוך את הטקסט לכל מציאות שאנחנו נבחר בראש שלנו.
מחקרים הוכיחו שקריאת ספרים אצל ילדים משפרים את יכולות הריכוז והלמידה שלהם, מפחיתים את הסיכוי בהפרעות קשר וריכוז, בונים אוצר מילים עשיר ואפילו עוזרים לפתח רגשות כמו אמפתיה ואושר.

ילדים רבים צריכים לשמוע סיפורים מוקראים להם כדי לשפר את כישורי האוריינות שלהם לצד יכולת עיבוד מידע כאשר הם מדברים על הסיפור שמוקרא להם עם ההורים – ככה ילדיכם ידעו להכיל ולפרש מידע בצורה מפותחת בשלב צעיר.

בגלל הסיבות האלו מומלץ לתת לילדיכם לקרוא ספר במהלך הנסיעה, אם הם לא אוהבים לקרוא תוך כדי נסיעה תוכלו להקריא להם בעצמכם.
כדי להבטיח את הריכוז שלכם בנסיעה תוכלו להקליט מראש הקלטה שלכם מקריאים את הספר האהוב עליהם ולהשמיע ברמקולים של הרכב תוך כדי הנסיעה.
ככה הילדים עדיין ישמעו את הקול שלכם ויהנו מהקראת הספר ואתם תוכלו להישאר מרוכזים במה שהכי חשוב – הכביש.

דרך שניה | משחקים בפלאפון

הדרך הזו מפחידה הורים רבים, ישנם אלפי מחקרים שמוכיחים שהשימוש של ילדים מגיל צעיר בפלאפונים אינו בריא ואפילו רע להתפתחות שלהם. ילדים המשתמשים בפלאפון במשך שעות רבות בכל יום למשחקים, סרטונים ומדיה חברתית נשאבים לעולם שמשפיע לרעה גם על ילדים וגם על מבוגרים.
עם תופעות לוואי כמו השמנת יתר, הפרעות קשר וריכוז, בעיות חברתיות ובעיות תקשורת בין-אישית הפיתרון מרתיע ובצדק.

אבל לא הכל רע – עם ההבנה שהעולם מתפתח וחלק גדול ממנו הולך לכיוון טכנולוגיים מאוד אפשר להוציא מהשימוש במכשירי הפלאפון דברים טובים ומלמדים כמו משחקי העשרה, זיכרון וזריזות.
בנוסף תוכלו להגביל את השימוש בפלאפון אך ורק לנסיעות קצרות ולגרום לילדיכם להתרגש מנסיעות אבל לא ל"התמכר" למכשיר.

דרך שלישית | ציור ויצירה

אולי בזמן נסיעה היצירות שהם יעשו לא יהיו יצירות אומנות של וואן גוך ואולי זה גם ילכלך לכם את הרכב אבל זה שווה את זה כי הם יהיו מרוכזים בפעילות כיפית ומעשירה ובסוף יצאו עם ציור או יצירה מוחשיים.
באופן כללי מחקרים הוכיחו שציור ויצירה יכולים לעזור לילדים להירגע ולהקל על הלחץ שהם חווים, לפתח יצירתיות ולפתח דימיון.

החל מספרי צביעה לפיסול בעזרת פימו וחימר – יש אין ספור אפשרויות להעסקת הילדים באמצעות ציור ויצירה, כל מה שצריך זה לתת להם את הכלים ולאפשר לדימיון שלהם להתפתח לאיזה כיוון שרק ירצו.
ככה הנסיעות ברכב לא רק יהיו מהנות אלא גם חינוכיות ומועילות להפתחות שלהם.

דרך רביעית | משחקי רכב

משחקי רכב קיימים מאז המצאת כלי הרכב הראשון וכנראה שגם אתם שיחקתם אותם, החל מלספור עמודי תאורה ועד לחפש לוחיות רישוי עם סדר מספרים מסוים – משחקי רכב הם אופציה נהדרת להעסיק ילדים בזמן הנסיעה.

בנוסף המשחקים, כאשר כוללים שילוב של חשיבה תוך כדי תנועה כמו ספירת עמודי תאורה וחיפוש סדרות לוחיות רישוי, יפתחו את כישורי החשיבה המהירה שלהם וקליטת פרטים תוך כדי תנועה.

כל אלו אופציות נהדרות להעברת הזמן תוך כדי הנסיעה!

לא רוצים להפסיק לקרוא? >> hot-stuff.co.il

אהבתם את התוכן? בטוח תאהבו גם את זה:

תגובות:

אנחנו גם ברשתות החברתיות :)

קטגוריות באתר:

הרשמה לדיוור!

חברות בניוזלטר שלנו תשאיר אתכם תמיד מחוברים!

דילוג לתוכן