הדברת טרמיטים

תוכן עניינים

זאת נמלה מכונפת או שמא טרמיט? 

לא הספקתם לזהות, ראיתם סוג של חרק ואתם לא בטוחים מה יצא מבין הפנאלים? זיהיתם תעלת בוץ – מאין חול דבוק לקיר ולא הבנתם במה מדובר? 

אנו נעשה לכם סדר בכל הנוגע ל – 2 חרקים דומים במראה אך שונים בנזק שהם יכולים לעשות: הטרמיטים והנמלים המכונפות. 

נתחיל בחלק הקל – הנמלים המכונפות. מה הן? מה זאת התופעה הזאת? ואיך מטפלים בה? 

בחלק השני של הכתבה נדבר על טרמיטים – במידה ונתקלתם באחד – תזדקקו לטיפול יסודי (פרטים בהמשך הכתבה). 

נמלים מכונפות? סימן למעוף כלולות

מעוף הכלולות הינו מועד בו הזכרים והנקבות (אצל הנמלים) מזדווגים. תפקידם של הזכרים הוא להפרות ולמות (אלו הנמלים המכונפות ברוב המקרים שאתם רואים מתות לאחר מעוף הכלולות) ותפקיד הנמלים המלכות הינו ללכת ולהקים קן בכל מקום אשר יחפוץ ליבן. 

איך מטפלים במעוף הכלולות? 

ישנן 2 גישות, הגישה הראשונה אומרת לא לעשות כלום והתופעה תחלוף מעצמה תוך 14-21 יום. כל מה שאתם תצטרכו זה לנקות עם מטאטא או שואב אבק את הנמלים המתות בסוף כל יום. הגישה השנייה של מי שגם לא רוצה לראות את זה היא להדביר את הבית בריסוס סטנדרטי לג'וקים ונמלים – וחיש מהר התופעה תעלם. זיהיתם משהו דומה לנמלים מכונפות אך יחד עם זאת ראיתם תעלות בוץ ו\או ערימת נסורת? מדובר חד משמעית בטרמיטים ועליכם יהיה לבצע הדברת טרמיטים. ריכזנו עבורכם את ששת השאלות הנפוצות ביותר בכל הנוגע להדברת טרמיטים.

איך מבוצעת הדברת טרמיטים? 

הדברת טרמיטים אינה דומה לאף הדברה אחרת. ב- 99% מההדברות החלק שמדבירים הינו "מעל פני השטח" קרי – הפאנלים, הקירות, הרצפה, עדני החלון וכו'. כאשר מדובר בהדברת טרמיטים החלק העיקרי המרוסס הוא החול שמתחת לריצוף. מאחר והטרמיטים תמיד פורצים "מלמטה למעלה" כלומר מהחול שמתחת לריצוף אל עבר הבית שלנו (ואנו רואים אותם דרך חריצים ברצפה בדמות טרמיטים מתים או שאנו מבחינים בתעלות בוץ על הקיר, המשקוף וכו') החלק אותו צריך לרסס הוא החול שעליו יושבות המרצפות בביתנו. 

כיצד מבצעים את הריסוס בחול? 

כל 30-50 ס"מ אנו קודחים חריץ ברובה שבין המרצפות ודרכו אנו מזריקים בין 1-3 ליטר של חומר הדברה. את התהליך הזה אנו עושים על כל המעטפת של הבית – כלומר צמוד לכל הפנאלים. לאחר ההדברה אנו אוטמים חזרה את הרובה שבין המרצפות כך שכמעט ולא רואים סימנים שבוצעה הדברת טרמיטים בדירה \ בבית. 

מה העלות הריסוס נגד טרמיטים? 

העלות לריסוס נגד טרמיטים מתחלקת ל – 2. ישנם כאלה שרוצים טיפול נקודתי במשקוף או סביב אותו אזור בו הם ראו את הטרמיטים יוצאים. אנו לא אוהבים לטפל בצורה הזאת כיוון שאי אפשר לתת אחריות על ביצוע פעולה כזאת. הכוונה שהיום הטרמיטים יכולים לצאת דרך משקוף דלת הכניסה אך "מחר" הם יכולים להגיח דרך דלת השירותים. מאחר ואין אף אחד בעולם שיודע כיצד לאתר את קן הטרמיטים אנו נהיה חייבים לבצע "חגורת הגנה סביב כל הבית". אך אם בכל זאת בחרתם בריסוס נקודתי נגד טרמיטים המחיר נע בין 600-800 ש"ח למשקוף הראשון ועוד 200-400 ש"ח לכל משקוף נוסף. 

האם טרמיטים יכולים לגרום לנזק? 

חד משמעית. טרמיטים ניזונים מעץ. עכשיו קחו שנייה לעצמכם וחשבו על כל מה שעשוי עץ אצלכם בבית. זה יכול להיות המטבח, הכסאות, המשקופים הקירות ומה לא. במידה ולא תטפלו בבעיה אתם תגלו תחילה כיצד המשקופים אצלכם בבית נאכלים. אט אט תגלו את הטרמיטים במקומות נוספים כמו מאחורי ספריות, מתחת לצוקל במטבח כאשר הם כבר ניזונים מארונות המטבח ובכלל – בכל מקום בו המזון שלהם נמצא בשפע מחד והם יכולים להסתתר מאידך. 

האם יש חומר מיוחד לטיפול בטרמיטים? 

כן! בניגוד לחרקים אחרים (ג'וקים, נמלים וכו') ששם כמעט כל חומר הדברה הורג את המזיקים הללו, בטרמיטים ישנם כיום בשוק 2 חומרים בלבד שנמצאו יעילים בטיפול נגדם. האחד שמו טרמינטור והשני שמו פרמיס. בקשו מהמדביר שלכם (בתקווה צוות מזיקיס) לראות את שם החומר בו הם משתמשים טרם ביצוע ההדברה.

האם ג'ל לטרמיטים באמת עוזר? 

ג'ל לטרמיטים בנוי על העובדה שטרמיטים הם חיות חברתיות. כלומר בדומה לנמלים מה שאנו רואים בעין הם "הפועלות" שרוצות להאכיל את המלכה. ג'ל לטרמיטים הינו פיתיון רעיל ובנוי כך שהטרמיטים יקחו את הפיתיון לקן וירעילו אותו מהשורש. מהניסיון שלנו בעשור האחרון זה לצערנו לא עבד. אתם רשאים לנסות, עלות הג'ל נעה בין 50 ל 600 ש"ח (בהתאם לסוג אותו אתם קונים). ואל תשכחו, גם אם רק תרצו להתייעץ איתנו לגבי הג'ל צוות מזיקיס ישמח לענות על כל שאלה. 

לכמה זמן מקבלים אחריות לטיפול בטרמיטים?

בטיפול המלא בו אנו מבצעים "חגורת הגנה" סביב הבית, כלומר הקידוחים הסמוכים לפנאלים (אל דאגה אנו אוטמים אותם אח"כ) – האחריות היא ל – 5 שנים. אנו מאמינים ש – 5 שנים אחריות לטיפול בטרמיטים יתן לכם מספיק שקט נפשי וביטחון לבצע את ההדברה ולהרגיש שאתם בידיים טובות. 

אהבתם את התוכן? בטוח תאהבו גם את זה:

הכל לבית

מאוורר תקרה למטבח

מאווררי תקרה הם תוספת נהדרת לכל מטבח. הם יכולים לעזור לשמור על זרימת האוויר ולספק סביבה קרירה ונוחה לבישול ואירוח. בנוסף לנוחות שהם מספקים, מאווררי

עברו לכתבה >>

תגובות:

אנחנו גם ברשתות החברתיות :)

קטגוריות באתר:

הרשמה לדיוור!

חברות בניוזלטר שלנו תשאיר אתכם תמיד מחוברים!

דילוג לתוכן