קומפוסטרים ביתיים עושים שמח בגינה

תוכן עניינים

קומפוסט זה דבר שכבר הרבה שנים נוכח בחיינו, בדרך כלל בגינות קהילתיות, במרחבים גדולים, דרך ארגון מסוים ועוד. אבל אם היינו אומרים לכם שאפשר לעשות קופוסט ביתי בכל בית עם גינה, הייתם רוצים? מה זה בכלל קומפוסט? למה הוא מיועד? והאם אפשר להכין כזה אצלכם בגינה? על כך ועוד מוזמנים ומוזמנות לקרוא בכתבה שלפניכם.

מה זה דשונת

קומפוסט או בעברית צחה, דשנות זהו בעצם דשן שנוצר בצורה טבעית מזל אורני שהתפרק. כאשר בצורה טבעית, קליפות או חלקים שונים של פירות וירקות שנרקבו הופכים להיות דשן שמתפרק וככה חוזר לקרקע ומתחיל תהליך של דישון הקרקע להיות בסיס טוב לצמחים חדשים. הפסולת של הפירות והירקות מתפרקת באמצעות חרקים וחיידקים שונים כאשר הכל נמצא באוויר. 

קומפוסט מלאכותי

באופן כללי תהליך דשונת יכול לקרות באופן טבעי בטבע, אך ניתן לעזור לו בתהליך ולהאיץ אותו בדרך של הקמת קומפוסט בצורה ישירה. זאת ניתן לעשות בצורה עצמאית, לאסוף את כל הפסולת מפירות וירקות ולשים במקום מסוים עם אדמה. כך לדוגמא קליפות של תפוחי אדמה, חרצנים של פרי מסוים, או כל אשפה אחרת שקשורה בפירות, ירקות וצמחים, יכולה להפוך להיות חלק מהקומפוסט.

ניתן להוסיף לקומפוסט המלאכותי גם תולעים אדומות שמסייעות בעיכול שלו וכך פולטות חומרים שעוזרים לקומפוסט להיות איכותי יותר. כמו כן, יש אפשרות לשים בו צואה אנושית אך כמובן זה כרוך בשמירה על כללים מסויימים.

קומפוסט ביתי

אם תרצו לעשות בעצמכם קומפוסט בבית, עדיך שתעשו אותו בגינה, בעיקר בגלל הריח. תוכלו לקנות קומפוסטר שמייעל את התהליך והופך את הזבל האורגני לדשן בצורה מהירה ויעילה. יש סוגים שונים של קומפוסטרים שהשוני הוא בעיקר לפי כמות הליטרים של כל אחד.

בסיכומו של דבר

קומפוסט הוא דרך מצוינת ליצור מזבל אורגני דישון שטוב בשביל בסיס לקרקע פוריה וטובה. אפשר לעשות קומופסט בכל מקום, בגינה קהילתית, ברחבה גדולה, בטבע ואפילו בבית שלכם אם תרצו. תוכלו לקנות קומפוסטר בייתי שיעזור לכם לזרז את התהליך ולהפוך אותו ליעיל ופשוט יותר. יש סוגים שונים שההבדל הוא בעיקר בכמות הליטרים בו.  

להתייעצות עם חברה המומחית בתחום >> טבעלו

אהבתם? >> malaho

אהבתם את התוכן? בטוח תאהבו גם את זה:

הכל לבית

מאוורר תקרה למטבח

מאווררי תקרה הם תוספת נהדרת לכל מטבח. הם יכולים לעזור לשמור על זרימת האוויר ולספק סביבה קרירה ונוחה לבישול ואירוח. בנוסף לנוחות שהם מספקים, מאווררי

עברו לכתבה >>

תגובות:

אנחנו גם ברשתות החברתיות :)

קטגוריות באתר:

הכל לבית

הדברת טרמיטים

זאת נמלה מכונפת או שמא טרמיט?  לא הספקתם לזהות, ראיתם סוג של חרק ואתם לא בטוחים מה יצא מבין הפנאלים? זיהיתם תעלת בוץ – מאין חול

קרא עוד >>
הרשמה לדיוור!

חברות בניוזלטר שלנו תשאיר אתכם תמיד מחוברים!

דילוג לתוכן