טיפול בהתקרחות

תוכן עניינים

התקרחות, הידועה גם כנשירת שיער, היא תהליך בו מספר זקיקי השיער בראש האדם מתחילים להצטמצם, עד כדי נשירת שיער מוחלטת באזורים מסוימים. התקרחות היא תופעה נפוצה מאוד בקרב גברים (לעיתים גם אצל נשים), והיא יכולה להתחיל בכל גיל. בעבור רבים תהליך זה הוא עניין לא פשוט, נשירת השיער יכולה להביא עימה השפעות רגשיות עמוקות כמו חוסר ביטחון עצמי, תחושת דיכאון ועוד. במאמר זה נתייחס לגורמים להתקרחות, לשלבים שלה ולדרכי טיפול בהתקרחות

למה אנחנו מקריחים?

ישנן מגוון סיבות להתקרחות, הנה כמה מהנפוצות שבהן:

  • גנטיקה: הגנטיקה ידועה כגורם העיקרי והנפוץ ביותר לתופעת ההתקרחות. אם יש לכם היסטוריה משפחתית של התקרחות, סביר כי תהיו בסיכון גבוה יותר לפתח קרחת משלכם.
  • תרופות וטיפולים: ישנם טיפולים ותרופות אשר נמצאו כמשפיעים ומזרזים את תופעת ההתקרחות, טיפולים כמו כימותרפיה לחולי סרטן לצורך הדוגמא יכולים לעשות זאת. תרופות גם הן יכולות להשפיע על המצב, נטילת תרופות אנטי דיכאוניות למשל יכולות גם הן לתרום לנשירת השיער.
  • גורמים סביבתיים: ישנם גורמים סביבתיים שיכולים גם הם להאיץ את תהליך ההתקרחות. גורמים כגון עישון וחשיפה מוגברת לשמש נמצאו כמשמעותיים ותורמים להתקרחות.

שלבי ההתקרחות

להתקרחות יש ארבעה שלבים עיקריים:

  1. השלב הראשוני להתקרחות, מתאפיין בנשירת שיערות בודדות מהקרקפת ובדלדול של השיער באיזור קודקוד הראש.
  2. בשלב השני תוכלו לזהות כי הדלדול בשיער מתרחב לאיזורים נוספים בראש, לעיתים תוכלו להבחין שההתקרחות מתחילה להתרחש גם בקדמת הראש ולא רק באיזור הקודקוד.
  3. בשלב זה תוכלו להבחין כי הדלדול בשיער גובר עוד ועוד וכי השיערות הקיימות הופכות לדקות וחלשות. השיער מתחיל להיעלם מאיזור הקודקוד, מצדי הראש ומקדמתו.
  4. השלב הרביעי (והאחרון) מתאפיין בנשירת שיער מוחלטת מאיזור הקודקוד, בעוד שממש מעט שיער נותר בקדמת הראש ובצדדיו.

מה ניתן לעשות כדי לעצור את ההתקרחות?

ישנן מס' שיטות מומלצות למניעת נשירת השיער, ולעיתים גם להשבת השיער שאבד:

  1. שורשים: שורשים הינה חברה אשר פיתחה פטנט חדשני המשקם שיער דליל ומעבה את זקיקי השיער. הטיפול בתכשיר של שורשים מפוקח ע"י משרד הבריאות, ובנוסף – החברה מתחייבת לתוצאות בתוך 3 חודשים בלבד.
  2. מינוקסידיל: מדובר בתרופה ללא מרשם שיש למרוח ישירות על האיזורים הקירחים בקרקפת. התרופה הוכחה כמאטה (ולעיתים עוצרת) את נשירת השיער.
  3. ניהול מתח: מתח עלול לגרום לנשירת שיער. ניהול מתח באמצעות פעילות גופנית, יוגה או מדיטציה עשוי לעזור גם הוא בהפחתת הסיכון להתקרחות.

לסיכום – אם אתם סובלים מנשירת שיער, חשוב שתדעו שאתם לא לבד, ובידכם הבחירה אם לעשות משהו לגבי זה! בהצלחה 🙂

אהבתם את התוכן? בטוח תאהבו גם את זה:

בריאות

ניקיון ירוק

בבואנו לנקות את הבית, חשוב לשים לב לא רק ליעילות הניקיון אלא גם להשפעתו על בריאותנו ועל הסביבה. שימוש מושכל בחומרי ניקוי יכול לצמצם משמעותית

עברו לכתבה >>

תגובות:

אנחנו גם ברשתות החברתיות :)

קטגוריות באתר:

הרשמה לדיוור!

חברות בניוזלטר שלנו תשאיר אתכם תמיד מחוברים!

דילוג לתוכן