היו זמנים: איך נראתה האופנה בשנות ה-50, 60, 70, 80, וה-90?

תוכן עניינים

עולם האופנה הוא אחד מהעיקריים בחיינו עם השנים האופנה משתנה, גזרות משתנות, צבעים משתנים, ומה שמצאנו יפה לפניי כשנה, לא בטוח יתאים לעונה הנוכחית. במאמר זה נגלה איך עולם האופנה השתנה עם השנים, מה לבשו לפני עשרות שנים, והאם חלק מהאופנות רלוונטיות גם להיום?

אופנה בשנות ה- 50

בתום מלחמת העולם השנייה חלה פריחה בעולם האופנה, מבחר הדוגמאות והבדים היה עשיר ובעל צבעים שמחים ובהירים. השימוש היה בעיקר בבדי עור, צמר ולעתים גם ניילון ועל פי המראה היה ניתן להבחין לאיזה מעמד השתייכת. היה מקובל כי משפחות שלמות התלבשו אותו הדבר על ידי סטים תואמים. הגזרות היו צמודות ובאו להבליט את המראה הנשי על ידי ירכיים מעוצבות ישבן עגלגל ומותן צרה. המראה בעיקרו היה מחויט והברכיים מוסתרות תחת החצאיות, השמלות או המכנסיים וכל פעילות הותאם אאוטפיט אחר.

אופנה בשנות ה- 60

האופנה בעשור זה נחשבת לאחת המשפיעות ופורצות הדרך בזכות המון שינויים חברתיים שקרו בעולם החברתי והשפיעו על האופנה. חופש, שחרור מיני ושלום עולמי הביאו לידי ביטוי לבוש חשוף ומחוצן מאוד שלא היה קיים לפני ונכנסו לאופנה חצאיות מיני ובגדי ים ביקיני. באותו העשור הומצא גם בד ה-PVC וההדפסים היו בעלי צבעי ניאון בולטים מאוד עם הדפסים פסיכודאליים. בעשור הזה נכנסו לחיינו מכנסי הפדלפון שהפציעו שוב כמה עשורים אחרי , כך הגם הטוניקות והפונצ'ואים שהיו פופולריים.

אופנה בשנות ה-70

פסטיבל וודסטוק התרחש בשנת 1969 והשפיע לאורך כל שנות ה-70, עלייתם של ילדי הפרחים וההיפים פיזרה צבעים בולטים ובוהקים בכל עבר. באותם השנים מראה הרוק והדיסקו בלטו ויצרו מראה אנדרוגיני. האופנה בעשור זה מלווה בהמון אקססוריז מיוחדים, ונעשה שימוש בעיקר בחומרים דוגמת פלסטיק, ויניל ובאטיק שיצרו משחקי צבעים. בגדי גברים ונשים היו די דומים ושניהם נעלו נעלי פלטפורמה, הג'ינסים היו הדוקים ומשופשפים, חצאיות ומכנסיים היו בגזרת פעמון שמוכרת לנו עוד משנות ה-60. 

אופנה בשנות ה-80

במעבר חד נגיע אל שנות ה-80 שהיה העשור הכי פחות מוצלח מבחינת אופנה. מה שאפיין את העשור הזה היה בעיקר חולצות ומכנסי אוברסייז, בגדים רחבים וגדולים. החולצות היו בעלות שרוולים מנופחים שכללו ריפוד שנתן מראה כתפיים גבוהות. נכנסו לאופנה המון מכנסיים דמוי טייצים בצבעים נועזים ובעיקר מבריקים.

אופנה בשנות ה-90

בעשור זה אקססוריז היה דומיננטי וכמה שיותר היה ממנו יותר טוב, משקפיים גדולים, עגילים עצומים, ומקבץ של שרשראות וצמידים. את כל האקססוריז האלו תצרפו לאותם סוויטשרטים רחבים מהעשור הקודם ומכנסי דגמ"ח שנכנסו לחיינו.

לסיכום:

השנים חולפות והאופנות משתנות, אך הזמן הוכיח כי הרבה מן הטרנדים חוזרים, עשו בדיקה מהירה בארון ואולי תגלו שהחולצה שלא לבשתם שנים דווקא עכשיו תהיה הכי רלוונטית.

אהבתם את הכתבה? >> LANE

אהבתם את התוכן? בטוח תאהבו גם את זה:

אופנה

טיפול בהתקרחות

התקרחות, הידועה גם כנשירת שיער, היא תהליך בו מספר זקיקי השיער בראש האדם מתחילים להצטמצם, עד כדי נשירת שיער מוחלטת באזורים מסוימים. התקרחות היא תופעה

עברו לכתבה >>

תגובות:

אנחנו גם ברשתות החברתיות :)

קטגוריות באתר:

הרשמה לדיוור!

חברות בניוזלטר שלנו תשאיר אתכם תמיד מחוברים!

דילוג לתוכן