על מה מוציאים כסף אחרי הפרישה?

תוכן עניינים

יציאה לפנסיה היא ציון דרך משמעותי מאוד, אשר מסמל את כניסתכם לתקופה של חופש לעשות מה שתמיד חלמתם. אם אתם מתקרבים לפרישה ורוצים להתחיל לתכנן היום שאחרי, זה הזמן לגלות על מה בני ובנות הגיל השלישי מוציאים את כספם.

את ההוצאות שמיד נפרט, בין אם הן קריטיות או בגדר מותרות, לא קל לממן בפנסיה. גם אם חסכתם בחוכמה והכנתם את עצמכם ליום בו תפסיקו לעבוד, זה לא פשוט לשמור על רמת החיים אליה אתם מורגלים וגם לעמוד בהוצאות לא צפויות או פחות שגרתיות. יכול להיות שתגיעו למצב בו תחפשו הלוואה מתאימה, ולכן חשוב שתכירו את האפשרות לקחת משכנתא הפוכה כנגד הנכס שלכם. זוהי הלוואה מיוחדת לגיל השלישי בתנאים טובים מאוד, אך כמובן שיש לה גם חסרונות. פנו ליועץ משכנתאות מנוסה כדי להבין האם זה מתאים לכם, ומה המשמעויות.

כעת, בואו נדבר על ההוצאות שעומדות להיות לכם, בסבירות גבוהה. 

טיולים וחופשות

מרבית הפורשים שמים חופשות בראש רשימת הדברים שהם רוצים לעשות. זה טבעי, גם אם כבר ראיתם לא מעט מהעולם, אנחנו בטוחים שנותרו מדינות רבות בהן לא ביקרתם. כמו כן, בפנסיה אתם יכולים להרשות לעצמכם לצאת לחופשות יותר ארוכות ומורכבות. למשל, רבים בגיל השלישי יוצאים להפלגות, שמאפשרות להם להגיע למספר מקומות באותו טיול. אפשרות נוספת היא לצאת לסופי שבוע קצרים אך תכופים, אולי אפילו עם הנכדים. זה הזמן לצאת לחופשות, עליהן יכולתם רק לחלום במשך כל השנים.

בריאות

אין כמו לנצל את התקופה הזו להישענות אחרונה ורגיעה, ולתכנן חלומות גדולים, אך לצערנו פעמים רבות המציאות שונה. באופן טבעי, בגילאים האלה אנשים מוציאים הרבה כסף על בריאות, והוצאות אלה רק עולות ככל שהזמן חולף. דיאגנוזות חדשות ומצבים לא צפויים עלולים לעלות הרבה כסף, אפילו כאשר לוקחים בחשבון גמלאות של ביטוח לאומי. יכול להיות שתצטרכו תרופות, טיפולים, ניתוחים וכו'. זה לא נעים, אבל חייבים לקחת את זה בחשבון.

חשבונות

הכוונה היא לחשבונות מגורים שגרתיות, כמו מים, חשמל וגז. לא מזמן, קיבל העולם כולו דוגמה לעלייה בהוצאות הללו, כאשר אנשים נאלצו להישאר זמן רב בבתיהם במהלך משבר הקורונה. באופן דומה, בפנסיה אתם יוצאים פחות מהבית, מכיוון שאתם כבר לא הולכים לעבודה, והתשלומים עולים בהתאם. אין מה לעשות, בתקופה הזו אתם פשוט מנצלים יותר את השירותים הללו.

עזרה לילדים

לצערנו, במציאות של ימינו הרבה מאוד אנשים מוצאים את עצמם מסייעים כלכלית לילדיהם, אפילו כאשר הם מבוגרים מאוד. למעשה, זו אחת הסיבות העיקריות למהלך של שיעבוד נכס, לטובת מימון ההון העצמי עבור דירה לילדים. 

מעברי דירות

אם הגעתם לגיל פרישה, סביר להניח שהילדים שלכם כבר גדולים ועזבו את הבית. בדיוק בגלל זה, בתקופה זו אנשים רבים עוברים דירה. כבר אין להם צורך בדירה גדולה ומרובת חדרים, אז למה לא לעבור למיקום יותר מתאים – לא רק מבחינת גודל, אלא מבחינת התאמה לגיל ולמצב הגופני שלכם? אחרי המעבר הזה, אגב, לעיתים מגיע מעבר נוסף – לבית אבות, וגם זה כרוך בהוצאה כספית כמובן.

כושר גופני

על פי מחקרים שונים, הפרישה מייצרת מוטיבציה אצל אנשים להיכנס לכושר. לוח הזמנים שלהם פנוי לא רק מהתחייבויות, אלא גם מהלחצים של שבוע עבודה עמוס, וזה מאפשר להם לאמץ הרגלים יותר בריאים. אם גם אתם מרגישים כך, אתם יכולים ללכת לחדר כושר או לחוגים, או לחילופין לרכוש מכשירי כושר ביתיים. מי יודע, אולי זה הזמן לחזור לרכוב על אופניים?

צדקה ותרומות

למרות הירידה בהכנסות, דווקא בגיל השלישי אנשים רבים מייחסים חשיבות עצומה לתרומות, ומאוד רוצים לתת לצדקה – לא משנה אם המטרה דתית, חינוכית, חברתית, פוליטית או אחרת. חלק מהסיבה לתופעה הזו היא פסיכולוגית: חוקרים גילו כי ככל שמתבגרים, חשים סיפוק יותר גדול ממתן לאחרים. 

פעילויות פנאי

מה עושים עם הזמן שמתפנה? אפשר לאמץ תחביב חדש או להקדיש יותר זמן לתחביבים קיימים. אתם יכולים פשוט לקרוא יותר, כפי שרבים בוחרים לעשות בפנסיה. על פי מחקר שנעשה בארה"ב, אחרי הפרישה הוצאות על קריאה עולות ב-73% בממוצע. הוצאות אלה כוללות רכישת ספרים, מנוי לעיתונים ומגזינים ושירותי ספרים מוקלטים או דיגיטליים.

אהבתם את התוכן? בטוח תאהבו גם את זה:

עסקים כלכלה

קופה רושמת לעסקים

אין מקום להתפשרות כבר במאה ה-19, עם המהפכה התעשייתית הבינו בעלי העסקים כי כאשר מדובר בכסף שלהם לא ניתן להתפשר. מאז ועד היום, אמנם הרבה

עברו לכתבה >>
Cyber security threat. Young woman using computer and coding. Internet and network security. Cyber
עסקים כלכלה

איומי סייבר לאתרי אינטרנט

מה זה איומי סייבר?  איומי סייבר הם נושא רציני שנמצא במגמת עלייה בשנים האחרונות. מתקפות הסייבר הפכו מתוחכמות ונפוצות יותר, ללא סימן להפסקה.  איומי סייבר

עברו לכתבה >>

תגובות:

אנחנו גם ברשתות החברתיות :)

קטגוריות באתר:

הרשמה לדיוור!

חברות בניוזלטר שלנו תשאיר אתכם תמיד מחוברים!

דילוג לתוכן