חולדות – מטרד שצריך לטפל בו

תוכן עניינים

בין המאה ה-13 למאה ה-17, חולדות היו בין המפיצות המרכזיות של מגפת הדבר, אשר כידוע, הרגה לאורך אותם השנים מיליונים רבים של אנשים.
למזלנו, מגפת הדבר כבר לא מהווה כיום כסיכון ממשי, אך גם כיום, ב-121 החולדות עדיין כאן – ולדאבוננו גם היום עלולות להעביר מחלות שונות לבני אדם וחלק מהן, גם נושכות – מה שהופך אותן למסוכנות עבור ילדים ותינוקות.
חולדות נחשבות לחיה חכמה, אשר יכולה להיכנס לבתים בצורה קלה יחסית כמו פתחי המים בשירותים – למרות שהחור נראה יחסית קטן ביחס לגודלן, מדובר בחיה גמישה, אשר יכולה להיכנס גם דרך פתחים קטנים ולכן, הם מהוות כגורם סיכון לבני אדם.

איך לנהוג במקרים של נשיכה או שריטה של חולדה?


נשיכה או שריטה מחולדה עלולה להיות כואבת וכאמור, במקרים קיצוניים היא עלולה להעביר מחלות או להזדהם ולכן, קיימת חשיבות גבוהה לנקוט בפעולות שונות על מנת לטפל בפגיעה.
יש לשטוף את אזור הנשיכה או השריטה במים עם סבון. במידת הצורך, ההמלצה היא לפנות לרופא על מנת לקבל חיסון טטנוס או להתאים טיפול בהתאם לחומרת הפגיעה. 

הזמנת מדביר


כמובן, שהעדיפות היא לנסות ולהימנע מפגיעה פיזית מצד החולדה, כך שאם גיליתם שיש לכם חולדה בבית, קיימת חשיבות גבוהה לנקוט בפעולה ולהזמין לוכד חולדות בגבעתיים או בעיר המגורים בה אתם חיים.
חשוב להיות מודעים לעובדה שמדביר אמור לעשות שימוש ברעל או בחומרים אחרים אשר עלולים לפגוע גם בילדים, בחיות מחמד ולעיתים גם במבוגרים.
מהסיבה הזאת, מומלץ לקבוע שיחת ייעוץ ראשונית עם אותו מדביר, על מנת שזה יסביר לכם על תהליך ההדברה וכמובן, גם ייתן לכם מידע לגבי כמה זמן עליכם להיות מחוץ לבית לאחר ההדברה.
מעבר לכך, חשוב לבחור את המדביר בקפידה, יש לוודא שמדובר במדביר מוסמך ומקצועי אשר מתמחה באופן פרטני בהדברת חולדות.
מעבר לכך, כדאי לבדוק שהוא מחזיק ברשותו את כל התעודות והאישורים המסמיכים אותו לבצע את עבודת ההדברה.
דגש על כל הפרמטרים הללו, יספק לכם שקט נפשי בידיעה שביצעתם את הבחירה הנכונה. 

Close up of Wild brown rat in water

אהבתם את התוכן? בטוח תאהבו גם את זה:

בריאות

ניקיון ירוק

בבואנו לנקות את הבית, חשוב לשים לב לא רק ליעילות הניקיון אלא גם להשפעתו על בריאותנו ועל הסביבה. שימוש מושכל בחומרי ניקוי יכול לצמצם משמעותית

עברו לכתבה >>
אופנה

טיפול בהתקרחות

התקרחות, הידועה גם כנשירת שיער, היא תהליך בו מספר זקיקי השיער בראש האדם מתחילים להצטמצם, עד כדי נשירת שיער מוחלטת באזורים מסוימים. התקרחות היא תופעה

עברו לכתבה >>

תגובות:

אנחנו גם ברשתות החברתיות :)

קטגוריות באתר:

הרשמה לדיוור!

חברות בניוזלטר שלנו תשאיר אתכם תמיד מחוברים!

דילוג לתוכן