חומרי ניקוי לפרקטים – למה חשוב להקפיד על ניקיון

תוכן עניינים

רצפת הפרקט היא כמובן התחליף הזול לרצפת העץ המקורית, והיא משמשת אצל משרדים ואפילו בבתים רבים. הפרקט יוצר תחושה רבה של ביתיות וגם חמימות מצד אחד, ומהצד השני משדר כמובן ייצוגיות ויוקרה. הרבה אנשים אוהבים את רצפת הפרקט, אבל לא באמת כולם יודעים אילו חומרי ניקוי להשתמש. ניקוי של פרקטים והתחזוקה שלהם הם אחד הדברים הראשונים אשר יש להקפיד בשביל לשמור על הרצפה של הפרקט לטווח ארוך. שימוש של חומרי ניקוי לפרקטים של עץ טבעי הוא ממש לא מורכב כפי שהרבה אנשים חושבים, אתם רוצים לדעת איך מנקים את רצפת העץ?

תחילת הניקיון עם חומרי ניקוי

לצורך ניקוי הפרקט חשוב מאוד להתחיל בשאיבה של אבק מהרצפה בשביל להכין את השטח לניקוי שהוא אינטנסיבי יותר. בשואבי אבק אפשר לבחור באפשרות אשר מותאמת לניקוי המשטחים החלקים, אבל אם אין לכם את האפשרות הזאת, כדאי מאוד לנקות את הרצפה שלכם באמצעות הראש החלק שיש לשואב אבק. ככה אתם תוכלו למנוע את ההיווצרות של שריטות על הפרקט. אחרי שסיימתם לשאוב את כל האבק, חשוב מאוד להיפטר מהלכלוך אשר עדיין נותר באמצעות המטאטא. רגע לפני שאתם משתמשים לנקות באמצעות סמרטוט לצורך ניקוי של רצפת העץ, חשוב להסיר את כל הגרגירים של החול והאבק אשר יכולים להפריע לכם בדרך, בגלל שהגרגירים אלה עלולים לשרוט לכם את הרצפה. עכשיו יש לנגב את הפרקט בעזרת סמרטוט לח. לפעמים יש את הצורך להשתמש בכל מיני חומרי ניקוי לפרקטים איכותיים ,ולא מספיק רק מים בלבד. חשוב מאוד להקפיד ולשטוף את הפרקט בכמה שפחות מים שאפשר, הפעולה הזאת תשמור על הרצפה לטווח ארוך מאוד.

מניעת שחיקה של פרקט

הרי כולם יודעים שפרקט שחוק יכול לגרום אל מראה בלתי מלבב מבחינה אסתטית. ובכן, קיימות שתי דרכים משמעותיות למנוע את השחיקה. הדרך הראשונה היא כמובן להימנע מגרירה מיותרת של רהיטים על רצפת הפרקט. במקום זה, אפשר להצמיד רגליות לרהיטים. הרגליות האלה ימנעו את ההיווצרות של שריטות על הפרקט. הדרך השנייה היא כל הזמן לשמור על ניקיון תמידי של הפרקט. תקפידו לנקות את הפרקט מגרגירי חול ואבק, שכן דריכה עליהם תחדיר אותם אל בין הפרקט ותשחוק אותו.

חומרי ניקוי לפרקט
חומרי ניקוי לפרקט

אהבתם את התוכן? בטוח תאהבו גם את זה:

הכל לבית

מאוורר תקרה למטבח

מאווררי תקרה הם תוספת נהדרת לכל מטבח. הם יכולים לעזור לשמור על זרימת האוויר ולספק סביבה קרירה ונוחה לבישול ואירוח. בנוסף לנוחות שהם מספקים, מאווררי

עברו לכתבה >>

תגובות:

אנחנו גם ברשתות החברתיות :)

קטגוריות באתר:

הכל לבית

הדברת טרמיטים

זאת נמלה מכונפת או שמא טרמיט?  לא הספקתם לזהות, ראיתם סוג של חרק ואתם לא בטוחים מה יצא מבין הפנאלים? זיהיתם תעלת בוץ – מאין חול

קרא עוד >>
הרשמה לדיוור!

חברות בניוזלטר שלנו תשאיר אתכם תמיד מחוברים!

דילוג לתוכן