טיפים לחיים מאושרים בגיל השלישי

תוכן עניינים

גיל הזהב הוא זמן מצוין לשבת בחיבוק ידיים וליהנות מהחיים שלכם, בלי הלחצים שליוו אותם לפני שפרשתם מעבודה. כיום, אחרי כל מה שעברתם, אתם הרבה יותר חכמים, דעותיהם של אנשים לא מבלבלות אתכם בקלות, אתם שלווים ורגועים, הילדים שלכם עזבו את הבית ויש לכם את החופש לעשות את כל הדברים שתמיד חלמתם, וגם את אלה שלא. בשביל זה אתם צריכים להישאר בריאים – פיזית, מנטלית ונפשית. איך עושים את זה? הנה כמה טיפים שעשויים לעזור.

איך שומרים על הבריאות?

למרבה הצער, ככל שמזדקנים יש יותר סיכוי לחלות ולהיפצע. כדי לא להגיע למצב בו ילדיכם יצטרכו לחפש עבורכם חברת סיעוד מקצועית, חלילה, אתם צריכים להיות ערניים ואחראיים למצבכם. אפילו בעיות בריאות קטנות יכולה להפוך לגדולות, אז אל תזניחו אף תחושה. 

אתם אולי חושבים שהתעלמות מכאב יחסית קל תסייע לכם להתמקד בהווה, לא לחשוב על תרחישים רעים ולהיות מאושרים, אך בטווח הארוך אתם עלולים להתחרט מאוד. לדוגמה, פציעה שאינה מטופלת עלולה להוביל לכאב כרוני קשה ומתגבר. עליכם לקיים בדיקות קבועות, ולהקפיד להיבדק כאשר אתם חשים ברע, או אם קורה משהו חריג. 

החשיבות הרבה של זמן עם משפחה וחברים

קשרים חברתיים הם המפתח לאושר, על אחת וכמה ככל שמתבגרים. חברים ובני משפחה הם האנשים הכי חשובים בחייכם, והם צריכים ורוצים להיות שם בשבילכם בשגרה, בזמנים הקשים וגם בזמנים הטובים. אלה האנשים שירימו אתכם כאשר תהיו מדוכדכים, או יהיו שם כדי לחגוג את הרגעים המיוחדים של החיים. 

ככל שאתם יכולים, שוחחו ותפגשו אותם. אם אתם חשים שהם לא מבקרים, מזמינים אליהם או מתקשרים מספיק, אל תהססו לומר להם את זה. אתם צריכים אותם כדי להיות מאושרים, ואין בזה שום דבר פסול, להיפך.

ככל שמצבכם מאפשר לכם, תלכו לחוגים ותפגשו חברים עם תחביבים משותפים. אם אתם נעזרים בשירותי סיעוד או טיפול מסוגים אחרים, לא יזיק ליצור מערכת יחסית נעימה גם עם המטפל או המטפלת. 

תחייכו כמה שיותר

לא תמיד קל להסתובב עם חיוך על הפנים ושמחה בלב, אבל חשוב לנסות. פעולת החיוך מעוררת הורמונים בגוף אשר מייצרים תחושות אושר. אפשר לומר שמחשבה מייצרת מציאות, שצריך לזייף רגשות כדי שיהפכו לאמיתיים או להשתמש בכל קלישאה אחרת שתתאים, בכל מקרה מדובר בעובדה. אם תפתחו את היום שלכם עם חיוך, תוכלו לתת גוון חיובי לכל היום.

תגלו תחומי עניין חדשים

קל יותר להיות מאושרים כשיש דברים לצפות להם בכל יום. אתם יכולים להירשם לקורסים ולחקור תחביבים שונים המגרים את הנפש והגוף. יש לכם זמן להתנסות, לחפש חוויות מעניינות ולחוש סיפוק. אתם גם יכולים לנצל את פלאי הטכנולוגיה של ימינו, על מנת לעסוק בתחביבים שכבר יש לכם, בדרכים יותר נוחות.

למשל, אם אתם אוהבים לשחק ברידג' עם חברים, דעו כי יש תוכנות משחק (או טלפון) ידידותיות, בהן תוכלו לשחק בלי לצאת מהבית.

תשמרו על חוש הומור

גם אם לכם או לאנשים שאתם אוהבים קורים דברים רעים, הומור היא תרופה שתוקפה אף פעם לא פג, ותמיד כדאי להשתמש בה. משום מה, אנשים מסוימים חושבים שלבני ובנות הגיל השלישי כבר אין יכולת לצחוק על דברים, וזה כמובן לא רק שלא נכון, אלא ממש רחוק מהמציאות. 

תוכיחו את זה לכולם, תצחקו כמה שרק אפשר ואפילו על עצמכם. תצפו בסרטים מצחיקי ובמופעי סטנד אפ, והכי חשוב – תצחקו עם אנשים שאתם אוהבים. 

תצאו החוצה כל יום

אור השמש עוזר להרים את מצב הרוח. אם אתם מרגישים קצת מדוכדכים, צאו לטיול קצר בחוץ. אפילו ישיבה על המרפסת בשמש לכמה דקות יכולה לחולל פלאים לבריאות רגשית. אגב, אור השמש עוזר גם לחזק את העצמות שלכם, וזהו כמובן בונוס נחמד.

החזירו בחזרה לקהילה

לאחר הפרישה, יש לכם יותר זמן לחשוב על אחרים, ולעזור לשפר את חייהם בכל מיני דרכים. לאורך החיים צברתם כל מיני מיומנויות וכישורים, או אולי ממון רב, אותם אתם יכולים כעת לחלוק עם הקהילה. כבר הזכרנו כמה חשוב לחייך, אז תחשבו כמה טוב תרגישו כאשר תגרמו לאנשים אחרים לחייך. הידיעה שאתם מסייעים למטרה שאתם מאמינים בה, תעניק לכם משמעות נוספת לחיים.

אהבתם את התוכן? בטוח תאהבו גם את זה:

בריאות

ניקיון ירוק

בבואנו לנקות את הבית, חשוב לשים לב לא רק ליעילות הניקיון אלא גם להשפעתו על בריאותנו ועל הסביבה. שימוש מושכל בחומרי ניקוי יכול לצמצם משמעותית

עברו לכתבה >>
אופנה

טיפול בהתקרחות

התקרחות, הידועה גם כנשירת שיער, היא תהליך בו מספר זקיקי השיער בראש האדם מתחילים להצטמצם, עד כדי נשירת שיער מוחלטת באזורים מסוימים. התקרחות היא תופעה

עברו לכתבה >>

תגובות:

אנחנו גם ברשתות החברתיות :)

קטגוריות באתר:

הרשמה לדיוור!

חברות בניוזלטר שלנו תשאיר אתכם תמיד מחוברים!

דילוג לתוכן