מהן קשריות בבלוטת התריס ואיפה מומלץ לטפל?

תוכן עניינים

תת פעילות בלוטת התריס היא מצב שכיח שבו בלוטת התריס לא יוצרת ומשחררת מספיק הורמון בלוטת התריס לזרם הדם. זה גורם לחילוף החומרים להאט. המכונה גם קשריות בבלוטת התריס, תת פעילות של בלוטת התריס יכולה לגרום לתחושת עייפות, עלייה במשקל ורגישות לקור. הטיפול העיקרי בתת פעילות בלוטת התריס הוא טיפול הורמונלי חלופי.

איך בלוטת התריס עובדת

בלוטת התריס היא איבר קטן בצורת פרפר הממוקם בחלק הקדמי של הצוואר כשהכנפיים חובקות סביב קנה הנשימה התפקיד העיקרי של בלוטת התריס הוא לשלוט בחילוף החומרים. בלוטת התריס יוצרת את ההורמונים T4 ו-T3 כדי לשלוט בחילוף החומרים. הורמונים אלה פועלים בכל הגוף כדי לומר לתאי הגוף כמה אנרגיה להשתמש. הם שולטים בטמפרטורת הגוף ובקצב הלב שלך.

קשריות בבלוטת התריס

אם כמות הורמוני בלוטת התריס גבוהה מדי (היפותירואידיזם) או נמוכה מדי (היפותירואידיזם), הגוף כולו מושפע. זה יכולה להשפיע על אנשים מכל הגילאים והמינים והסיבות לחוסר התפקוד יכולות להיות רבות, מגנטיקה ועד גיל המעבר אצל נשים. 

כיצד מאבחנים תת פעילות של בלוטת התריס?

למעשה יכול להיות קשה לאבחן תת פעילות בלוטת התריס מכיוון שניתן לבלבל בקלות בין התסמינים לבין מצבים אחרים. הדרך העיקרית לאבחן תת פעילות בלוטת התריס היא בדיקת דם הנקראת בדיקת הורמון מגרה בלוטת התריס (TSH). 

כיצד מטפלים בתת פעילות בלוטת התריס?

דוקטור משה יהודה יפנה לבדיקות הרלוונטיות וילווה אתכם לאורך הטיפול. תת פעילות בלוטת התריס היא מחלה הניתנת לניהול. עם זאת, צריך ליטול תרופות ללא הרף כדי לנרמל את כמות ההורמונים בגוף למשך שארית חייכם. עם ניהול קפדני ופגישות מעקב עם הרופא המטפל כדי לוודא שהטיפול פועל כראוי.

אהבתם את התוכן? בטוח תאהבו גם את זה:

בריאות

ניקיון ירוק

בבואנו לנקות את הבית, חשוב לשים לב לא רק ליעילות הניקיון אלא גם להשפעתו על בריאותנו ועל הסביבה. שימוש מושכל בחומרי ניקוי יכול לצמצם משמעותית

עברו לכתבה >>
אופנה

טיפול בהתקרחות

התקרחות, הידועה גם כנשירת שיער, היא תהליך בו מספר זקיקי השיער בראש האדם מתחילים להצטמצם, עד כדי נשירת שיער מוחלטת באזורים מסוימים. התקרחות היא תופעה

עברו לכתבה >>

תגובות:

אנחנו גם ברשתות החברתיות :)

קטגוריות באתר:

הרשמה לדיוור!

חברות בניוזלטר שלנו תשאיר אתכם תמיד מחוברים!

דילוג לתוכן