האם רשתות חברתיות משפיעות עלינו באופן יומיומי? התשובה תפתיע אתכם

תוכן עניינים

תנסו לחשוב, כמה מכם משתמשים ברשתות חברתיות? זה יכול להיות טיק טוק, פייסבוק, אינסטגרם, טוויטר, פינטרסט ועוד עשרות סוגים שונים של אפליקציות שכולנו עושים בהן שימוש יום יומי. לגלול בין סטורי לפוסט נהיה הרגל שטמוע בנו כל כך חזק שקשה לשחרר אותו אבל אנחנו לא רואים את הדרכים שבהן המדיה והרשתות החברתיות משנות את החשיבה והרגשות שלנו.

למעשים יש השלכות

יש השפעה ישירה בין ההתבטאות שלנו ברשתות חברתיות על מספר רבדים בחיים האישיים שלנו.

  1. עבודה – מחקרים הוכיחו שמליוני אנשים החמיצו הזדמנויות עבודה או שאיבדו את עבודתם בגלל התבטאות כזאת או אחרת ברשתות החברתיות.
  2. משפטי – בעולם שהכל מתועד בו וחשוף לעיני הכלל ניתן להשתמש בפוסטים, התבטאויות ואפילו ניתוחי אופי על בסיס הרשתות החברתיות שאתם נמצאים בהן לטובת הערכות משפטיות ואפילו כראיות בתיק.
  3. מערכות יחסים – הפרופיל ברשתות החברתיות הפך להיות הכרטיס ביקור שלנו, כאשר אנחנו מכירים מישהו חדש אנחנו קודם נבחן אותו דרך הפרופיל שלו ברשתות החברתיות ורק אחרי זה נחליט אם מתאים לנו להכיר אותו באמת או לא.
    אנחנו חיים בעידן שהרושם הראשוני שאנחנו נותנים לא מגיע ממפגש ראשוני של אדם ואדם אלא המפגש הראשוני של האדם עם הפרופיל של האדם השני.

השפעה על הנפש והרגשות

לצערנו הפלטפורמות האדירות הביאו איתם עולם חדש שלא הכרנו עד היום – הביטחון של להיות מאחורי מסך ולא פנים מול פנים גורם לאנשים להתבטא בצורה שלא היו עושים זאת לפני.

  1. בריאות רגשית ונפשית – הרשתות החברתיות משפיעות על הרגשות והבריאות הנפשית שלנו, כאשר אנחנו פותחים את האינסטגרם עוד לפני שהספקנו לצאת מהמיטה בבוקר אנחנו מכניסים את המוח למצב לא בריא של התעסקות בתפל וחוסר ריכוז.
  2. התעללות והטרדה – העובדה שאנחנו כותבים מול מסך ולא אומרים פנים מול פנים גורם לאנשים להתבטא בצורה חריפה ורעה כלפי אנשים אחרים. אנחנו מאפשרים את זה בהתחבאות מאחורי פוסטים ואנשים נוספים שמתבטאים ככה ובשנים האחרונות יש עלייה אסטרונומית בכמות ההתעללויות וההטרדות ברשתות החברתיות.
  3. חרדה ובדידות – מחקרים רבים הראו שיש עלייה בתחושת החרדה והבדידות שאנשים חווים בעידן הרשתות החברתיות, למרות שנראה כאילו אנשים שומרי על קשר עם חברים מהעבר ומהווה ביתר קלות ומכל העולם, החוסר במגע האנושי מוביל לתחושת בדידות, חרדה ועצב.

אהבתם את הכתבה? >> feed.org.il

אהבתם את התוכן? בטוח תאהבו גם את זה:

תגובות:

אנחנו גם ברשתות החברתיות :)

קטגוריות באתר:

גאדג'טים

אפשר לזרוק את הסוני פלייסטיישן לפח? אוקולוס – קונסולת מציאות מדומה שמביאה חוויה אמיתית מתמיד.

המציאות המדומה תופסת תאוצה בשנים האחרונות ועם פיתוח האוקולוס קווסט 2 של פייסבוק, קונסולות המציאות המדומה מעולם לא היה נוחות, ניידות, עמידות ובמחיר נמוך מבעבר.בואו

קרא עוד >>
גאדג'טים

היום שאחרי: ההיעלמות של החברות הגדולות כמו וואטסאפ, גוגל ופייסבוק לכמה שעות העלה את השאלה – איך יראה האינטרנט ביום שאחרי נפילתן של הגדולות?

החיבור לאינטרנט נראה לנו כבר כל כך טבעי שזה מוזר לחשוב על עולם ללא אינטרנט. מבתים חכמים לשימוש היום יומי שלנו אנחנו מסתמכים על החיבור

קרא עוד >>
הרשמה לדיוור!

חברות בניוזלטר שלנו תשאיר אתכם תמיד מחוברים!

דילוג לתוכן