היום שאחרי: ההיעלמות של החברות הגדולות כמו וואטסאפ, גוגל ופייסבוק לכמה שעות העלה את השאלה – איך יראה האינטרנט ביום שאחרי נפילתן של הגדולות?

תוכן עניינים

החיבור לאינטרנט נראה לנו כבר כל כך טבעי שזה מוזר לחשוב על עולם ללא אינטרנט. מבתים חכמים לשימוש היום יומי שלנו אנחנו מסתמכים על החיבור שלנו לאינטרנט כדי לנהל את האורח חיים העכשווי.
אבל תשימו לב שמרבית האינטראקציה שלכם עם האינטרנט מצתמצמת לכמה חברות ענק כמו גוגל, פייסבוק, וואטסאפ וכו'..
אז אולי האינטרנט לעולם לא באמת יפול אבל בחודש האחרון חווינו היעלמות מהרשת של עשרות חברות ענק וקיבלנו טעימה קטנה מאיך החיים יכולים להראות בלעדיהם.

אז לא, תוך כמה שעות לא כל הציפורים צייצו ופרחים פרחו ברחובות כמו בפנטזיה של הזרם האנטי-טכנולוגי אבל כן בכמה שעות ללא חיבור קיבלנו הבנה שדברים יכולים להשתנות.
בין אם מדובר באסון, החלטה מודעת או השתלטות – היום שבו שירותים בסיסיים כמו הודעות טקסט או טלפונים יהיו לא זמינים, לא נראה תלוש מהמציאות. הסיבה לכך היא שהתשתית לשירותים האלו נחלקת עם התשתית לאינטרנט.
אם לוקחים את הדימיון לקצה וחושבים על תרחיש קיצוני ייתכן שכל העולם יהיה בעלתה וגם הטלפונים והאינטרנט לא יעבדו.

לצידם גם שירותי כבלים ולוויין לא יהיו זמינים – ככה שאם אין לכם אנטנה בבית (מה שקורה ברוב הבתים עם כניסת הטלוויזיות החכמות לחיינו) לא תוכלו אפילו לצפות בערוצים בסיסיים. יתר על זאת שחברות הכבלים גם הן יפגעו מאותו עובדן תקשורת וגם הגישה שלנו למרבית ערוצי הכבלים הייתה נאבדת.

מן הסתם שלא תוכלו להיכנס לשום אפליקציה שדורשת חיבור אינטרנטי – פייסבוק, אינסטגרם וואטסאפ. לא תוכלו להפעיל את הוייז כדי לדעת את מסלול הנסיעה ורבים מהכלים הדיגיטליים שאנחנו מסתמכים עליהם ביום יום פשוט יחדלו מלהיות יעילים.
המיילים, פגישות זום וכל פרויקט שתלוי ברשת תקשורת יהיו חייבים להיעצר ובעצם נחזור בין לילה עשרו שנים אחורה לפני המצאת הפלאפונים (שכן פלאפון קווי כבר כמעט ואינו קיים).

היום שאחרי מפלת התקשורת מפחיד ובצדק, כל מה שאנחנו מכירים עלול להשתנות. אבל אולי זה גם דבר טוב – נחזור לנהל יחסים אנושיים עם האנשים הקרובים אלינו, נתמקד במה שחשוב בחיים שזה בריאות ומשפחה ולא לייקים ושיתופים.

לעוד כתבות שוות >>beehive.co.il

אהבתם את התוכן? בטוח תאהבו גם את זה:

תגובות:

אנחנו גם ברשתות החברתיות :)

קטגוריות באתר:

גאדג'טים

אפשר לזרוק את הסוני פלייסטיישן לפח? אוקולוס – קונסולת מציאות מדומה שמביאה חוויה אמיתית מתמיד.

המציאות המדומה תופסת תאוצה בשנים האחרונות ועם פיתוח האוקולוס קווסט 2 של פייסבוק, קונסולות המציאות המדומה מעולם לא היה נוחות, ניידות, עמידות ובמחיר נמוך מבעבר.בואו

קרא עוד >>
הרשמה לדיוור!

חברות בניוזלטר שלנו תשאיר אתכם תמיד מחוברים!

דילוג לתוכן